Minnesstund på jobbet........... Oj vad jo...

Minnesstund på jobbet........... Oj vad jobbigt det var men ändå vackert. Att han berört så många människor och att så många verkligen sett vilken underbar människa han var. Just nu är jag mest orolig för min äldsta flicka, Natalie, hon stänger in sig och har under helgen varit lättirriterad och blir tårögd för minsta lilla. Men när vi pratar säger hon att det inte är något. Hon har full koll på mig när hon är hemma och frågar ofta om jag är ledsen. Om vår vän vill hon inte prata, hon biter ifrån direkt. Det som blev tokigt var att hon såg mig när jag fick beskedet. Jag hade aldrig trott att jag skulle reagera som jag gjorde, jag föll ihop med telefonen i handen och det enda som kom ur min mun var nej nej nej , blandat med tårar. Innan jag tog mig samman hade Natalie stängt sig. Jag önskar jag hade kunnat hanterat det annorlunda för jag tror jag utsatte tjejjerna för något dom inte borde sett. Men jag får ge det några dagar och se hur hon tar allt. Ronja däremot har gråtit, frågat och sen också velat prata om sina minnen. Hon sa tex igår : en sån bil hade han också! Så man märker att hon bearbetar och tar sig igenom på sitt vis. Och det är bra. Dom hade pratat om det i skolan också berättade hon och det hade känts bra. Men Natalie vet jag inte vad hon tänker och känner, men jag får väl bara ge henne tid. Vi sörjer alla på olika vis!


Kommentarer
Postat av: Mia

Det låter som att Nathalie är väldigt lik mig! För jag hade nog gjort exakt likadant! Stackarn <3



Jag tycker absolut inte att du hade behövt reagera på något annat vis. Det var ett hemskt besked och du är inte mer än en människa! Du lär dom att det är okej att vara ledsen och att man får bryta ihop!



Ännu mera styrkekramar!

2011-08-29 @ 20:45:44
URL: http://intebaramia.blogspot.com/
Postat av: Lina

Tack vännen!!! Glad att du finns!!

2011-08-30 @ 09:14:06
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback