Ingen rolig start på en dålig vecka......

Vaknade idag med ett ryck!
Hur fan kan man få åka ut med åkgräsklippare på morgonen och precis utanför mitt sovrumsfönster!
Visserligen var det dags att kliva upp när kl var 07.45, men ändå! Så efter en halvtimmes oväsen så var han klar utanför mig iaf...

Sen loggar man in på FB och jag tror folk blivit tokiga. Här baseras vännskap på vad man lagt sin röst på, och andra som önskar alliansröstande människor kroniska sjukdomar för att dom tydligen förtjänar det. Eller att man röstade pga okunskap. Då påstår man väl att någon är dum för att dom har en annan åsikt.
För mig är det inte politik.
Jag vill också klargöra att jag älskar alla mina vänner oavsett vad dom lagt sin röst på! Jag har inte dom som vänner pga deras politiska val, utanför att dom är människor som jag håller varmt om hjärtat. För mig är det oväsentligt vad dom röstat på.
Sen tror jag även stenhårt på att varje svensk röstar efter det dom verkligen tror är det bästa för vårat land, och det ska respekteras.
Vet inte om detta känns värre pga mina hormoner nu, men helt ärligt så kom det en tår i ögat av medkänsla för dom människor som faktiskt mår dåligt över sin röst i efterhand pga vänner som tar avstånd eller önskar en olycka. Det är hemskt och förtryckande om något!

Och min underbara dag fortsatte med att jag spillde ut mitt te på vardagsrumsgolvet! Och jag som fått ett extremt sockersug nu har ju inte lite sött i koppen så nu är mitt golv som klister! Ska skura om en stund! (måste vila nu, magen e hård som sten och värker av och till)

Sen hade jag fått plommon av min mamma igår, som låg i en påse i hallen.... Vem trampar på påsen? Jo Lina! Så nu har jag sylt-saft på hallgolvet.

Och gubben jobbar... Kommer inte förrens kl 18,30 ikväll... Och då vill jag verkligen mysa lite.. För på tisdags morgon drar han iväg på hemvärnsövning ända fram till söndag kväll!
Och hur ska jag klara mig utan honom hela veckan..... Hatar att göra mig beroende av människor utanför mitt eget hushåll. Hatar att fråga efter hjälp..

Jag längtar sååååå efter att få slå på stereon på högsta volym, ta fram städgrejjerna, och total röja!
Det är såååå mysigt ju.. Sen efter man är färdig tar man fram doftljus och bara myser....

Men det sjuka är att jag känner att jag inte orkar heller. Kanske det beror på att man varit stilla så länge att kroppen inte orkar något längre?
Jag såg en annan kvinna här i Gimo igår. Hon är oxå gravid, några veckor längre mig dock, och hon stod i trädgården och fixade med buskar. Och jag blev sååå avundsjuk! Jag vill oxå ha den energin! (Och självklart klartecken att jag får.)

6 oktober är nästa UL. Hoppas dom ger mig klartecken att röra mig då..... Då ska Lina promenera med glädje!!!! Foglossning har jag fått och vissa dagar är värre än andra. Jag ser ut som en vaggande anka när jag går, men det bjuder jag Gimo på!!! ;)

Nej nu ska jag krypa ner i soffhörnet med min lilla sessa och bara önska att dagen blir bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback