Bebis besiktning deluxe!

Ja gårdagen blev en oplanerat lång dag..


Dagen började med ett besök på MVC i Gimo. Där allt såg bra ut osv. Sen frågade hon mig om allt var bra i övrigt. Fredric sneglar på mig och blicken säger: Ska du nu säga som det är eller inte?
Kvällen innan hade jag upplevt när jag kände mig lite tungandad, vilket jag kan känna ganska ofta, att jag fick fruktansvärt ont i bröstbenet.
Jag vill klargöra att jag inte själv trott att jag haft något fel på hjärtat eller liknande. Men det var lite läskigt att få den känslan.
Den återkom tre ggr under kvällen och gav mig sådan huvudvärk att jag gick och la mig halv tio typ.
När min barnmorska fick höra detta så frågade hon :
- Men ringde du in och rådgjorde med någon när det hände?
Varpå jag svarar:
- Nej, för ringer man får man ju bara åka in och vara kvar en hel dag typ.


Kan det vara så att jag tröttnat på att åka till akkis????

Detta leder till att hon ringer in till bedömningen. Dom ska återkomma till henne när dom pratat med sin läkare där, så då åker jag och Fredric till Alunda och fikar lite med D.
Efter en stund ringer hon mig och säger att pga min UVI som absolut inte vill ge sig heller trots fyra kurer av bästa sortens piller, så vill dom träffa mig inom ett par timmar.
Okej tänker jag, lika bra att dom kollar upp det då så kanske jag blir av med min UVI någon gång!



Men hoppsan vad jag ångrade mig sen....
Kom in 13.45 och fick åka hem vid 21.00.
Stora flyglarmet hade dragits på och det blev blodprover, olika sorters röntgen, kurvor på bebben m.m. m.m
Läkaren förklarade att har man kommit in så undersöker dom för allt för att sedan utesluta det ena och det andra.
Även det som dom inte tror det är, undersöker dom för.
Men lilla Troya mådde som ett litet praktbarn, hennes små hjärtljud dunkade på i allt från 120 till 165 beroende på om hon dansade riverdance eller sov ;)

Här är ett litet klipp på hennes lilla hjärta!! :


Men sen fick jag äntligen åka hem, så då avrundades kvällen med ett varsitt maxmål :)


Jag fick recept på piller som ska få mig att må som en liten prinsessa igen!! Eller iaf sluta ha ont och förhoppningsvis få bort UVI:en.

Även om det kändes tungt att vara där en hel dag så får jag hålla med Fredric at det är skönt att nu veta varför vissa saker händer. Nu är man genomgådd ordentligt och kan pin-pointa varje smärtfrekvens!

Ikväll blir det "bebisfest" ala Madde style! Så resturangbesök och trevligt sällskap får man ikväll, ska bli såååå mysigt :)
Behöver skratta av mig lite granna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback