Skratt,horor och god mat!

Ja igår var en dag för sig..


Jag och gubben var i Sthlm och var publik till tv-programmet Hellenius Hörna :)
Det var riktigt skoj och gästerna dom hade var riktigt skojiga fast jag inte trodde det var något drag i dom.. Men ack så fel jag hade..
Janne Josefsson från uppdrag granskning skulle ju satsa på stand up istället ;)
Och vad fruktansvärt duktig David Hellenius var, man tror liksom att allt är så lätt, prata lite vem skulle inte klara det liksom?
Men shit vad man måste vara duktig på att bara köra för stunden. Nej stor tumme upp för hans egenskaper att hålla både gäster och publik på humör medans hans inspelning pågår.
Två timmar lite drygt tar det att få ihop material till en halvtimmes program! Men både jag och gubben hade så trevligt att vi ska nog åka på sånt här flera ggr :)


Sen skulle vi ju äta lite mat efteråt.... Och jag var först alldeles livrädd när vi åkte genom stan, folk kör som om det vore deras sista dag i livet.
Och gubben min var ju inte sämre han!!! Nej ett tag var vi på väg in på gågatan vid Åhlens vid sergels torg! Nej en riktig rysare var det...
Till slut hittar vi parkering och allt är perfa :) Då har vi och välja på en kina resturang eller ett grill ställe. Och eftersom jag ska på kina med tjejjerna på lördag så tyckte jag grillstället skulle vara bra.
Sen var det ju lite nostalgi för oss oxå eftersom det stället var en krog förr och när vi träffades så var ut och svira där då :)
(Och det är en historia för sig, kul hade vi iaf! hahahahahaha)


Sagt och gjort så satt vi där och allt var sååå mysigt.... Det ska tilläggas att resturangen ligger på Malmskillnadsgatan....
Och jag i min naiva lilla värld trodde ju liksom inte att den gatan var aktiv, affärsmässigt sett, eftersom det är så känt vad som pågått (pågår) där.


Men det tog inte många minuter innan en gammal volvo parkerar längs gatan, två unga tjejjer och en lite äldre stiger ur och ställer sig på rad mot väggen. Och där sitter jag och njuter av min fina mat på en resturang medans en jämnårig söt tjej står där och har nu börjat dealat pris (antagligen), med en gråhårig äldre man!
Tydligen så kommer dom överens ganska snabbt och försvinner tillsammans ner i tunnelbanan. Kvarande två tjejjer står kvar och spanar lite efter alla bilar som nu magiskt börjar dyka upp och åker runt runt runt och spanar.
Men ingen stannar och kliver ut ännu.... Dom kanske väntade på någon annan som dom hade som favorit? Tydligen kan det gå till så. Min man berättade lite om rangordningen och deras beteende över vår romantiska middag.
Han har ju tidigare arbetat natt som vakt i dessa områden och på det viset sett en hel del som en annan är glad man sluppit se!!!!!


Sen kommer den gråhåriga mannen tillbaka med sin snärta och har tydligen inte fått vad han behöver nere på t-banan eftersom han väntar in en bil som det sitter fler männ i och tar med sig tjejjen i bilen och drar iväg!
En stor del av mig ville bara resa sig och gå ut och ta tag i tjejjen, som jag skulle tippa var ett par år yngre än mig, och fråga varför hon gör detta?
Straxt därefter kommer en bil till och är antagligen sugen på gangbang eftersom dom begge två kvarande tjejjerna får åka med där. Usja vilken syn. Under hela tiden sitter det någon kvar i volvon som övervakar detta arbete....


Framåt 21.00 så börjar flera tjejjer dyka upp och vanka längs gatkanten. En i lång pälsjacka i 50 årsålder. Såg ut att försöka se så klassig ut men man såg att det var bara trash under den fina pälsen.


Men det var oxå den enda av dom alla som man såg att det var något galet med. Dom andra tjejjerna hade man aldrig kunna trott att dom "horade".


Jag sa till Fredric:


- Fy fan, detta är ju varje förälders skräck! Och tänk... Alla dessa tjejjer är någons barn...

 


Usja nog om det!!!


Vi hade iaf så jäklars kul igår... Oj vad vi skrattade tillsammans! Det behöver man ibland.. Även med sin man och inte bara med vänner.
Jag investerade i ett par läsglasögon på OKQ8, jag trampade sönder mina riktiga för typ ett år sen, och det satte ju igång en diskution.
Jag ville få till ett kort på hur jag såg ut i dom, det är lite babbsan varning med glitter osv...


Jag tar ett kort på mig själv i bilen.
- Men gud hur jag ser ut helt livlös liksom!
- Jo så där ser ut när du sitter som vanligt..
- Men hur kan du älska mig då?
- Det är ju insidan som räknas..
- Jo tack du!!!!
 I samma sekund tar jag ett nytt kort och visar...
- Ja men här ser du också sådär vanlig ut inte söt som du brukar vara när du hänger upp kameran i taket på korten!
- Är det sänk Lina dagen idag? När jag är som vanligt så är jag alltså inte söt och ska vara glad över att insidan räknas?
- Nej så menar jag ju inte, jag älskar ju dig ändå, nej jag menar du är ju alltid fin, eller.... suck...........


Jag bryter nu av med att ta min hämnd från denna otroliga pepptalken jag just fått genom att göra det han hatar!
Jag tar massa kort på honom som jag lovar att lägga upp på bloggen!!!!!!!


Så Fredric min stora kärlek!! Till dig är detta!! Hämden är ljuv!




Ja och sen avslutar vi med en bild av mig som "vanlig" och inte söt!


Kommentarer
Postat av: David

Låter som en toppenkväll det där;) vad händer i helgen förresten?:) kram

2010-10-27 @ 10:34:58
Postat av: Lina Börjesson

Jag jobbar i helgen ju.. gör väl du med?

2010-10-27 @ 10:36:46
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Usch vad hemskt med de där tjejerna... När det gäller Hellenius så håller jag med. HAn är grym. Skrattar alltid lika mycket när han är på tv. Han är så naturlig och spontan. Och så jäkla rolig :)

2010-10-27 @ 13:55:37
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jättesnygga glasögon! :)

2010-10-27 @ 19:08:26
URL: http://emelaa.blogg.se/
Postat av: Laila♥

så fin du är =)

2010-10-28 @ 11:36:54
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback