Nu är det Jul!!!!!!!!!!!!!!!

Tanken var ju att jag skulle pallrat mig ut till huset i dag.. Men det kändes sååå tråkigt att åka dit ensam.
Så jag åkte till coop med bästaste Sandra och söt Alice istället ;)

Nu vill jag verkligen flytta dit. Mamma ska dit i helgen och pyssla lite medans jag jobbar. Gubben skulle dit och måla oxå.
Jag har ju hittat jätte söta wallies på tradera som jag köpt som kommer sitta såååå fint i hallen/korridoren. Tillsammans med tavel listerna och lite familje kort.
Hoppas det blir lika kanon som jag tänkt det!


Och igår kändes det lite konstigt men jag beställde hem jul saker från jotex! hahahaha Lite tidigt kanske?!?
Men nu hittade jag precis det jag ville ha och förra året gick jag bet på det eftersom jag väntade för länge.
Jag har alltid haft som regel att börja julpynta lite (nyckelordet är lite, då jag har haft enormt svårt för rött och rysch pysch) första advent och sen så har jag satt upp granen till Lucia senaste åren.
Och då bygger vi även pepparkakshus tillsammans. Vilket brukar resultera i att mina händer är sönderbrända av det smälta sockret!!!
I år ska jag vara smart och sätta gubben till att klistra ihop husen innan vi sätter oss ner och pyntar. Han är duktigare på att få ihop det och då slipper barnen vänta när vi limmar!
När ska man börja julpynta egentligen? Granen ska ju egentligen sättas upp dagen före men då känns som man har den så kort tid tycker jag.

Sen så vill gärna ha tips på hur man julpyntar utan rött!! Är inget förtjust i det. Gillar vitt svart silver! Ge mig inspiration nu ;) Gärna om ni har ideér med läckert rött med, kanske kan ändras sig om man får lte inspiration ;)

Titta bara hur läcker Tomten blir när man tar bort mestadelen av det röda! 


Sen måste jag ta tag i mitt projekt spjälsäng oxå. Har ju börjat på det men blev inte nöjd...... Så jag ska nog investera i en vit spjälsäng.
Har kollat på blocket och Hensvik sängen från Ikea finns det ganska många av och ligger i pris 300, vilket är det jag är beredd att lägga för en barnsäng.
Kommer nog att bli en sådan, om inte en annan säljare som hade en ganska speciell barnsäng till salu, hör av sig.
Om någon har en hensvik eller en vitfärgad spjälsäng till salu till det priset så hör av er :)


Det slog mig att det är bara 3 månader kvar nu. Och det kan ju låta länge...
Men vi ska flytta, fira jul, och förbereda för bebben på den tiden! Och då börja det likna våran familjeplanering: allt på en gång på kortast tid möjligt!!!!!

Och sen har jag lovat bort mig till både smink party och smyckes party, vilket jag ser fram emot som fasikens. Smyckena har jag tjuvkikat på och dom är såååå fina.
Och det bästa av allt, dom var inte ett dugg dyra! halsbanden låg runt hundralappen, diadem för tjugo-lappen, barnsmycken för 50-lappen osv Thats Lina priser det!
Hojta till om ni skulle vilja komma när det blir av, har liksom inte funderat på vilka jag ska bjuda hem ännu.
Jag älskar att ha smycken men är så rädd att använda dom om dom är dyra.
Hade ett jättefint halsband med min månadssten, som jag tappade på en shoppingrunda i Oslo en gång.
Hänget hade jag fått av mina systrar när jag döptes och kedjan av mamma och pappa när jag konfirmerades. Shit va ledsen jag var då!

Det halsbandet var viktigt för mig på något konstigt vis. För att det var delvis från mina systrar. Vi växte ju inte upp tillsammans.
Man är ju en sladdis och vi har inte samma mamma heller. Så en "syster-kontakt" har det ju inte varit, är ju en ålderskillnad med.
Och det hjälper ju inte att det enda gemensamma vi hade då var en pappa som är fullkomligt inkompetent när det kommer till att hålla kontakt, visa känslor osv
Skulle han få bestämma skulle han gömma sig i en hydda i skogen, utan telefon och grannar. Känner ingen mer osocial människa än pappsikorven. Hahahahahahahha
Men jag älskar den lilla pappa jag har och om han kommer igång och pratar så kan han vara en av dom roligaste männsikorna jag vet.
Oj när man hört om hans historier från motorcyklar, båtar, angostura m.m
Idag har jag lite mer kontakt själv med systrarna och det känns jättekul. Men det är svårt att få till att kunna träffas för det är ju alltid något som är i vägen.
Men sånt är livet när man har famlj. Fasiken jag träffar ju knappt bröderna heller som jag ändå växt upp med och som inte bor så långt bort!


Det enda andra jag hade kvar från barnsben var en liten ring som jag gav till en vännina när jag yngre.
Hon fick den för att jag hade gjort henne fruktansvärt illa och jag ville visa henne vad hon betydde eftersom hon visste att ringen var viktig för mig.
Men den hamnade i Öregrundshamnen, så arg var hon.... Ja det är inte lätt att vara tonåring! Hahahahahahhahaha


Och detta inlägg måste ju avslutas med en pik till min kära man som tände lampan halv fem på morgen och var skitarg för att jag slarvat bort hans bankkort!!!!

Eller??????
Hmmmmm.....
Hur var det nu????


Jasså du säger att du hittade kortet!! Fint liggandes i din egen plånbok?!?!?! Nej men vad tokigt!!
Jag lovar att jag aldrig mer ska "slarva" bort det för att sen lägga tillbaka det på rätt plats igen!!!
Speciellt inte när jag ligger och sover och inte har den blekaste aning om vad du surrar om på morgonkvisten!

Det är morgon kärlek på hög nivå!! Hade jag inte haft höft problem hade du fått en känga i bakskallen ;)
Min enda sovmorgon på hela veckan, och blev väckt så!


PS. får väl lägga till att jag fått en skamsen liten ursäkt straxt före lunch ;)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag vill gärna ha julgran ett par veckor innan jul så att vi hinner njuta av den :) Trevligt uppvaknande av din sambo ;)

2010-10-14 @ 18:33:04
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Anna

Du hade gärna fått köpa min hensvik men oplanerat som det blev så måste jag ju ha den en gång till:)

2010-10-16 @ 12:49:54
URL: http://tobotroll.bloggplatsen.se
Postat av: Lina Börjesson

Alexandra: Ja han är en gudagåva ;)



Anna: jasså det blir fler... Det visste jag inte.. Man får gratulera!!!

2010-10-18 @ 17:57:58
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback