Katter och sammandragningar!

Idag ska jag försöka hitta någon kraft och energi att göra massa måsten.. Typ räkningar, tvätt och en del andra grejjer.

Men sånt är sååååå tråkigt!
Måste börja avmaska katterna idag oxå. Dom mår inge vidare nu, har lite grejjer som vi ska göra för att få dom pigga igen. Men det verkar som också åkt på magsjukan...
Men vetrinären är kontaktad och vi har fått hjälp av dom iaf..

Våra katter att vara ute, men jag släpper ut dom i garaget ibland också så att våra husmöss ska få lite motion ;) Sen snön kom så kastar dom sig mot fönstrena om man släpper ut dom en stund... Så det är inga vikinga katter direkt.. Om någon ser dom eller hör dom då så kan man ju tro att vi torterar dom, dom blir panikslagna!

Och idag ska jag börja med specialkuren mot min UVI som spec mödravården kommit fram till att jag ska äta. En sjätte kur ska påbörjas. Första veckan 3 piller/dag sen en tablett dagligen tills förlossningen. Så min mage kommer nog att typ totalt kollapsa!! Är riktigt less nu, märks aldrig va? hahahahahaha

Har typ sammandragningar av olika styrka varje dag nu. Vissa dagar nästan så man tror att man ska föda och andra dagar är det mer diffusa sammandragningar. Och när dom gett med sig är man så öm om magen att man känner sig misshandlad.

Och det är en extremt skum känsla när man först känner att magen drar ihop sig, blir alldeles hård och sen när det släpper så sparkar Troya runt som bara den. Känns ungefär som att hon gör plats igen liksom .. hahahahahhahaha

Sen har man läst i andras bloggar om den s.k slemproppen och när vattnet gått. Och även fast jag har två barn har jag aldrig upplevt det, inte naturligt iaf.

Med Natalie märkte jag inte att vattnet gick eftersom jag "bodde" i duschen med henne. Ingen slempropp såg jag heller, kanske annorlunda när man blir igångsatt.
Och med Ronja märktes ingen slempropp och vattnet såg dom ju till att det gick genom att ta hål på hinnorna..

Men jag hoppas att jag denna förlossning får uppleva allt som alla pratar om. Jag känner mig lite utanför när jag hör andras berättelser och sen kommer jag med mina special historier. Igår beställde jag även hem journalen från Ronjas förlossning så sen kommer den att läggas upp under förlossningar här på bloggen för den som är intresserad. Natalies finns redan upplagd där, fast den är ju inge vidare att läsa, hemsk upplevelse där allt gick fel tror jag! (klicka här för att läsa)

Var så förtjust i lustgasen den gången att minnet är inte det bästa. Och sen är jag riktigt nyfiken på vad dom gjort i min rygg... Eftersom gubben min säger att dom satte något där men jag är bombis på att jag inte hade epidural...  Någon som vågar gissa vad dom gjort på ryggen? Själv har jag inget minne av att dom varit där ens..

Nej nu måste jag ta tag i hus och hem och dess förpliktelser ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback