Rädd och hemlig......

I morgon är det dags för besöket på MVC-speccen..

Och jag är så nervös. Tänk om dom bara ser mig som någon som är rastlös?

Dom har ju inte sett mig under vägens gång och kanske inte tar mig på allvar..
Läkaren här i Gimo sa att jag skulle skiva en lista med hur allt har varit och hur jag mår nu för att jag inte skulle glömma något... Men hur konstigt känns inte det? Att sitta och läsa innantill på ett papper?

Jag är så trött nu igen, kan ju inte sova.. Alvedon hjälper inte ett dugg..

Så igår låg jag och funderade på hur jag ska hantera om jag får klartecken och ska sättas igång..
Med Natalie var det så hemskt. Utdraget och smärtsamt. Dom konstgjorda värkarna som var tortyr..
Krystvärkarna som varade över två timmar..

Men det kanske är annorlunda när man är omföderska?
Eller är det lika stor risk att få det utdraget då vid igångsättning?

Vanliga förlossningar går som regel snabbare för varje barn så då borde det väl vara så med igångsättning ..

Kejsarsnitt vill jag verkligen inte..

Jag ville ju ha en "normal" förlossning nu, eftersom det är den sista.. Tänk om det inte blir det för att jag sätts i gång?



Samtidigt orkar jag ju inte längre.. Jag är ju svimfärdig emellanåt. Börjar ju blöda näsblod pga utmattning..
Tänk om dom låter mig gå färdigt tiden?? Tre veckor till, fast det blir garanterat fem veckor eftersom jag gått över 11 dagar med dom andra två..

Det är såå mycket som snurrar i huvudet, och vad beskedet än blir som kommer jag bli rädd/ledsen..
Snacka om att aldrig bli nöjd.


Och desstå närmre jag kommer  till morgondagen så har en tanke dykt upp allt tydligare.. Jag funderar på att lösenords-skydda bloggen.. Den blir allt mer personlig och eftersom jag fått bekräftat att människor som inte vill mig väl följer den så funderar jag på att stänga ner den för allmänheten.

Jag är inte blyg och hemlig av mig men jag vill inte att folk ska kunna njuta av mina smärtor och skämta om dom.
Visst kan man skämta och försöka pigga upp någon men gränser finns där man bara är fräck och otrevlig.. Och när du får en människa må sämre så har du uppenbarligen inte lyckats eller så kankse det var det som var meningen, det beror på vad du är för slags människa.
Det sårar och självklart kommer jag att använda bloggen till att ventilera inför en eventuell igångsättning och även efter förlossning.. Och varför ska dessa människor få ta del av detta??

Jag stänger eventuellt ner den för ett tag iaf så man kan få njuta av den sista och första tiden som gravid/ nybliven mamma! Jag har ju aldrig haft mål att ha en stor blogg och tjäna pengar på den utan jag började ju för att ventilera och skriva av mig saker jag känner.
Nu har jag inte bestämt mig ännu men om så skulle ske så är det bara att kontakta mig via mail [email protected] eller facebook så får man lösenordet...


Ska fundera på det tills imorgon.. Det är ju då man får ett besked,  som jag måste välja om jag vill dela med mig av till dessa eller inte..

Kommentarer
Postat av: Anna

Du vet iallafall att jag vill läsa:-)) stort lycka till imorgon och hur det än blir så kommer du klara det Lina, du är stark och du fixar det....kram Anna

2010-12-26 @ 13:38:47
URL: http://theooliwer.blogg.se/
Postat av: Lina Börjesson

Tack Anna :) Om jag sätter lösen på den skickar jag det till dig.. Men balansen mellan lösen eller ej e svår.. Känns som sagt tråkigt att vissa ska få förstöra..



Kram

2010-12-26 @ 13:52:43
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej Lina jag tycker inte du sätta lösen på den. Fortsätt istället som nu med huvudet högt och visa att det här är du. Jag vet att det är jobbigt, har själv ett gäng som läser och förtalar. Jag har även fått förtäckta hot mm på min blogg men jag vägrar bli nedtryckt i skorna. Min förra grav var det många som tisslade bakom min rygg pga att jag "beklagade" mig i MIN blogg om min smärta och ångest. Men det är min blogg, jag skriver vad jag vill precis som det är för dig! Anledningen den här gravven till att jag ej skriver så mycket i bloggen är för att min svägerska ska ha sin 1a bebis och läser och baktalar(sorgligt nog) mig en massa. Men det kommer en dag när jag ledsnar och slår näven i bordet och skiter i allt vad s.k familj betyder och då kommer alla få veta hur jag egentligen mår.

Så stå på dig Lina och låt ingen ta ifrån dig det öppna med bloggen.

Kram Anna

2010-12-26 @ 21:35:41
URL: http://tobotroll.bloggplatsen.se
Postat av: Lina Börjesson

Fy Anna det lät inget vidare.. När det är släkten och allt.. Vad tråkigt..



Och att du känner att du inte kan skriva vad du känner under graviditeten pga det.. Bloggen har räddat mig många ggr när jag behövt skriva av mig..

Och därför fortsätter jag blogga, för att det får mig att må lite bättre..



När man bloggat så har man liksom lagt av en del av bördan i orden man skrivit. Hoppas du hittar tillbaka till att skriva vad du känner i din blogg igen.



Hot har jag inte heller fått, ännu...



Jag hoppas jag kan känna mig bekväm med att fortsätta ha den öppen.. Men det beror lite på vad som blir sagt i morgon.. Hur lillfia i magen mår och så..



Hoppas allt löser sig för dig Anna!



Och att du också kan få friheten att skriva vad du känner utan att bli dömd!



Kram



2010-12-26 @ 23:41:19
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback