Inte dags i vecka 35 hoppas jag!!!!!!

Måndag igen då...
Det betyder att jag byter vecka...

Vecka 35 är det nu som gäller..
5 veckor kvar..... känns som en evighet samtidigt som det är välkommet att vänta lite till nu efter operationen av handen..
Vill ju inte ha en liten bebis som jag inte kan ta hand helt.. Kan ju bli krångligt med en hand bara..

För ett tag sedan nämnde jag att den omtalade "proppen" aldrig har gått på mig innan mina förlossningar och att jag inte trodde den skulle det denna gång, och då kanske jag ropade hej lite för tidigt.. Är iaf 99 % på att en del av den berömda proppen, om inte hela, kikade ut igår... Lite tidigt kanske?? Men jag kniper... För jag vill inte ha något barn detta år! Tar det nästa år!


Men ska erkänna att med det tryck jag känner neråt i tillägg så började jag packa väskan igår. Och ska tvätta klädsen till babyskyddet idag. Bebisfilten ska också tvättas idag så att den hinner ligga i våran säng ett tag, har hört att det ska vara bra för att den luktar mamma  och pappa då.. Sen är den så mjuk och gosig att jag skulle kunna sova med den varje natt ;)


Nu blir det lunch mys framför Narnia & prins Caspian...

Och mitt mantra går nu som följer:

1,2,3 Kniiiiiiiiiiiip    1,2,3 Kniiiiiiiiiiiiiiiiiiip

ända fram till nyår!!!! ;)

Sen är hon välkommen när som helst!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Den där välkända proppen kan tydligen titta ut väldigt tidigt. Men då produceras en ny. Så då kan den gå igen, senare :) Det är vad jag har hört iaf. Jag har aldrig sett röken av någon propp. Förutom dom i skåpet på väggen här hemma.

2010-12-06 @ 12:44:09
URL: http://crazymother.blogg.se/
Postat av: Anna

Sådär hade jag från v 30 med Olivia så det är nog ingen fara och proppen kan ju släppa 2 månader innan utan att det behöver betyda något. Men man vet ju aldrig:)

2010-12-06 @ 13:35:41
URL: http://tobotroll.bloggplatsen.se
Postat av: Mia

Det där trycket neråt har jag haft jättelänge nu.I hela två månader nu kanske! Det känns nästan som bebis försöker gräva sig ut. Och man vågar nästan inte stå upp ibland pga att man inte vill att bebis ska "trilla ut" ;)

2010-12-06 @ 13:54:43
Postat av: Lina Börjesson

Känns skönt att höra att man kan andas ut lite igen faktiskt!! Kändes väldigt oroande om hon skulle kika ut närmsta tiden för då hade jag inte klarat av det!



Mia: Ja men du har väl inte många dagar kvar nu? Hoppas allt går bra för dig iaf :)



Anna: Oj två månader, det hade jag inte hört förr... Känns bra iaf



Linda: Du kan du gumman ;)hahahahahaha

2010-12-06 @ 14:12:46
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback